CIAK-Blog post Subas || Home

Prazan akumulator je prava muka!

Tradicionalno, jesen je period kada polako počinje sezona otkazivanja akumulatora, a ona prosto kulminira  tokom zime i prvih mrazeva. Zaista, prazan akumulator je prava muka za vlasnika automobila.

Akumulator u automobilu više neće trajati kao ranijih godina .Da akumulator traje 5 godina , to postaje stvar prošlosti, a sve iz razloga većeg broja potrošača koje proizvđači ugrađuju u vozila a koji opterećuju dodatno akumulator.

Na šta treba da se fokusiramo kod odabira akumulatora ?  

Najvažniji parametar je tačan kapacitet i startna struja .NPR. Ako tražite akumulator za Škodu Feliciju , videćete u katalogu da preporučuju akumulator od 44Ah , za Renault Lagunu 1,9D prema katalogu proizvođača preporučuju 62Ah...

Dobro je držati se principa da kupujemo istu vrstu akumulatora koji je proizvođač prvobitno koristio.

Ako naš automobil koristi redovni akumulator  , takođe je nepotrebno da se stavi AGM  akumulator. U ovom slučaju skuplje ne znači bolje . Takav akumulator neće trajati duže.

Akumulator sa ili bez održavanja?

Mnoge ljude privlače tzv. baterije bez održavanja o kojima se uopšte ne treba brinuti. Voda koja isparava tokom punjenja ne nestaje iz akumulatora  pomoću ventila , već se kondenzuje ispod poklopca i vraća u ćelije.

Međutim ne preporučuje se za stariji auto, jer će uvek biti situacija da je neophodno da se doliva destilovana voda  , kod servisiranja i punjenja akumulatora .

I kod akumulatora novije tehnologije , koji imaju pozitivne i negativne ploče sa dodacima kalcijuma . Potreban je veći napon napajanja ( uglavnom preko 14,6V) , a kod  većine starijih automobila ne.      

Da li je bolje da kupim znatno skuplji i moderniji akumulator od jeftinijeg iste startne snage i amperaže za auto koji je starije proizvodnje?

Savremeni akumulatori u savremenim vozilima, zbog potrošača koji su dodati na vozilo , imaju zahteve za jačom strujom i punjenjem koje dolazi od alternatora. Dozvoljeno punjenje kod starijih vozila može biti i 13.90 V uz aktivne potrošače. Kod savremenih vozila, propisano punjenje je znatno više i iznosi 14,2 – 14.7 V, te shodno tome može doći do stradanja modernijeg akumulatora tokom upotrebe u vozilu starije proizvodnje, usled neadekvatne dopune.

Da li mogu da koristim jeftiniji akumulator iste startne snage i amperaže za svoj auto koji je novijeg godišta?

Odgovor bi bio sličan prethodnom, samo u obrnutom smeru. Zbog velikog broja potrošača, starije konstrukcije akumulatora ne mogu da odgovore svim potrebama modernih vozila kada je u pitanju struja, te samim tim i rok trajanja istog ne bio u granicama propisanog.

 

Zaključak: najbolje je pridržavati se preporuka proizvođača !